Automobiliu reikia nuosekliai rūpintis tiek vasarą, tiek žiemą. Šiltuoju metų laiku būtina skysčiu papildyti aušinimo sistemą, o atvėsus – nepamiršti šios priemonės pakeisti kita, atsparia šalčiams. Gerai yra tai, kad antifrizo keitimas kaina tikrai neišgąsdina. Vis dėlto daugybė vairuotojų vis tiek laiku nepasirūpina savo transporto priemonėmis. Tai – viena priežasčių, dėl ko vairavimas žiemą neteikia jokio malonumo.
Kuo ypatinga ši priemonė?
Antifrizu vadinama medžiaga, gebanti pakeisti skysčio (vandens) užšalimo temperatūrą. Žiemą tokia savybė yra ypatingai aktuali – užšalus skysčiams, automobilis negali pajudėti iš vietos. Todėl klausimas koki antifriza pilti yra visiškai suprantamas. Juk šios priemonės skiriasi ir spalvomis, ir tirštumu, ir kodavimu.
Dar viena panašaus susidomėjimo susilaukianti priemonė yra tosolas. Paprastai ji paminima kalbant apie rusiškos gamybos automobilius. Tačiau neretai klausiama, ką geriau pilti – antifrizą ar tosolą. Iš tiesų tosolu vadinama taip pat antifrizinių savybių turinti medžiaga. Skiriasi jų pavadinimas: antifrizo terminas vartojamas Vakaruose, o tosolo – Rusijoje. Pastaroji priemonė buvo sukurta būtent Rusijos mašinoms, tačiau ją galima naudoti ir kitų šalių gamybos automobiliams.
Žiemą saugiai važiuoti norintys vairuotojai be tokių skirtingos kilmės antifrizinių priemonių neišsiverčia. Didžiąją jų naudą lemia antifrizo sudėtis: monoetilenglikolis, nuo putojimo ir metalų korozijos saugantys priedai. Taigi, tokia priemonė puikiai apsaugo kiekvieną automobilį nuo užšalimo, perkaitimo ir rūdijimo.
Dažniausios klaidos ir kaip jų išvengti
Teisinga automobilio priežiūra žiemą nėra sudėtinga. Visa vasarinė procedūra, kaip pakeisti ausinimo skysti, labai panaši į žieminę, kai sistema pripildoma antifrizine priemone. Vairuotojai dažnai padaro kelias su priemonės keitimu susijusias klaidas. Laimei, jų išvengti tikrai nesunku – tereikia atidumo.
Neparuošta aušinimo sistema. Kaip ir keičiant vasarinį aušinimo skystį, visą sistemą pirmiausia reikia ištuštinti ir švariai išplauti paprastu vandeniu. Tik tokiu atveju galima užtikrinti, kad sena ir nauja priemonė nesusimaišys, nekils pavojingų cheminių reakcijų. Be to, skysčio kokybės tokiu atveju negadins kitokios kilmės medžiagų likučiai.
Skirtingos skysčių spalvos ir gamintojai. Kuo mažiau eksperimentų atliekama su automobiliu, tuo geriau. Jei žiemą nuspręsite papildyti antifrizinės priemonės atsargas, būtinai patikrinkite, kokį skystį naudojote prieš tai. Idealiu atveju sutapti turi ir gamintojas, ir spalva. Be to, atsižvelgti verta ir į pačių automobilio gamintojų gaires – jose rasite visą reikiamą informaciją, kaip atskirti jūsų mašinai puikiai tinkančią priemonę.
Koncentrato naudojimas. Kartais antifrizas parduodamas neskiestas, koncentruotas. Tokiu atveju būtina į jį įpilti atitinkamą kiekį vandens. Dėl šios klaidos automobilio variklis gali užšalti net ir naudojant specializuotą priemonę.
Įtartini gamintojai ir keistos pardavimo vietos. Antifrizą, kaip ir visas kitas automobilio priežiūros priemones, pirkti reikia tik sertifikuotose, legaliai veikiančiose, kitaip tariant – patikimose vietose. Įvairios turgavietės, asmeniškai nepažįstami žmonės, garažų prekybvietės yra prastas pasirinkimas. Taigi, atsakymas į klausimą koki antifriza pilti yra labai paprastas: kokybišką. Priemonė turi būti originalioje, visiškai sandarioje pakuotėje, jos gamintojas – gerai žinomas. Įsitikinkite, kad prekės galiojimo terminas dar nepasibaigė.
Pakeisti antifrizą žinant šiuos niuansus nėra sunku. Tinkamai parinkta, saugioje vietoje įsigyta priemonė ir rūpestingas aušinimo sistemos paruošimas – svarbiausi sėkmės faktoriai. Jei pastebite, kad priemonė drumsčiasi, praranda savo konsistenciją, metas ją pakeisti. Tačiau ir nesant tokiems pokyčiams skysčio keitimo dažnis neturėtų būti didesnis nei dveji–treji metai. Reguliariai ir taisyklingai atliekamas antifrizo keitimas kaina nenuskriaudžia nė vieno vairuotojo. Juk tai – būtina procedūra, užtikrinanti sklandų, greitą ir saugų automobilio darbą.