Variklis neretai pavadinamas automobilio širdimi: pastebėjus, jog pastaroji ima streikuoti, už savosios susigriebia ir pats vairuotojas. Variklio remonto išlaidos ne tik „nuskausmina“ finansiškai, bet ir sukelia nemažai kitų problemų (kur rasti patikimą meistrą, kaip remonto metu apsieiti be automobilio ir panašiai). Nei viena automobilio detalė nėra amžina – anksčiau ar vėliau sugenda, tačiau tai nereiškia, jog reikia sėdėti sudėjus rankas ir nieko nedaryti. Automobilių specialistai ir patyrę vairuotojai pateikia daugybę efektyvių patarimų, padedančių prailginti automobilio variklio tarnavimo laiką bei jo darbo kokybę. Užbėgsime už akių: variklio plovimas Vilniuje – vienas jų.
Taigi, kaip turėtume elgtis, jog mūsų automobilių varikliai dirbtų it žvėriukai?
- Nepamiršti reguliariai keisti alyvą (maždaug kas 3 mėnesius).
- Alyvą rinktis atsižvelgiant į automobilio modelį bei variklio tipą ir pirkti šią ne pas neaiškų turgaus pardavėją, o specializuotose parduotuvėse.
- Reguliariai tikrinti alyvos kiekį bei alyvos ir oro filtrų būklę.
- Aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas porą metų, tuo pačiu nepamirštant išvalyti ir aušinimo sistemos.
- Išplauti variklį iš vidaus bei išorės.
Ties paskutiniu punktu šiek tiek stabtelėsime: ar žinote, kodėl variklio plovimas Vilniuje (ar bet kuriame kitame mieste – svarbu ne vieta, bet procesas) – vienas iš būtinų profilaktinių darbų? Ilgiau pastovėjusi alyva sensta, tirštėja. Jei dar pridėsime tokius faktorius kaip per retas alyvos keitimas, problemos su automobilio išmetamąja sistema, vandens patekimas ar variklio darbo apsunkinimas (dažnas užvedimas ir išjungimas), susidursime su nuosėdų variklyje problema. Alyvos pakeitimas šiuo atveju nepadės – nuosėdos liks. Pastarosios pašalinamos atliekant jau minėtą vidinį variklio plovimą. Procedūrai skirti dviejų rūšių valikliai – pilami į seną alyvą ar speciali plovimo alyva, naudojama išplyus senąją (šis variantas yra efektyvesnis).
Reguliarus variklio plovimas Vilniuje pagerins pastarojo veikimą, tačiau reikėtų nepamiršti išvalyti šio ir iš išorės. Užtenka pakelti variklios dangtį: purvas, vabzdžių kūnai, tepalai, šakelės ir kitos šiukšlės. Minėti nešvarumai ne tik apsunkina variklio darbą, bet taip pat gali būti priežastimi nemalonių kvapų, karts nuo karto juntamų salone (šiuklės, prisilietusios prie karšto variklio, svyla).
Svarbiausia tinkamai pakeisti tepalus tokiu atveju, nes kaip ir sakėte liks nuosėdų. Todėl šiuos darbus reiktų patikėti profesionalams.