Socialinės reklamos ant didelio formato spaudos

didelio formato spauda

didelio formato spaudaMieste dažnai galime pamatyti, kaip atrodo didelio formato spauda, ją pastebėti galima ir važiuojant kur nors tarpmiestiniais keliais bei stebint stendus ir skelbimus pakelyje prie kelio, laukuose. Dažniausiai didelio formato spausdinimas naudojamas tada, kai yra reklamuojama konkreti prekė, taip pat paslauga, renginiai, koncertai. Tačiau be viso to, dar dažnai tuščius stendus užpildo kitokia didelio formato spauda. Tai – socialinės reklamos. Jos dažnai gali atsidurti stenduose nemokamai arba už mažesnę kainą, kadangi neturi komercinio tikslo. Paprastai tokio tipo didelio formato spausdinimas užpildo stendus tuomet, kai  nėra užsakyta komercinė ar kitokia reklama. Žinoma, kiekviena savivaldybė savaip reklamuoja socialinės reklamos sklaidą ir numato tam tikrus įkainius. Tačiau visgi socialinė reklama, kuri tiesiog lenda mums į akis, vos išėjus į gatvė, yra labai diskutuotinas objektas. Jos tikslas tarsi įvesti teigiamus pokyčius mūsų gyvenime ir įpročiuose, tačiau kartais reklama gali padaryti „meškos paslaugą“ arba „pakišti kiaulę“, ir reklama savo iškomunikuojančia žinute gali ne padėti kažkokiai socialinei grupei, o ją pažeminti arba sukelti tokią visuomenės reakciją. Tai rodo, kad komunikuojamos žinutės turi būti parengiamos itin apdairiai. Kokiomis temomis dažniausiai didelio fomrato skelbimas kreipiasi į visuomenę, kai kalba eina apie socialinę reklamą?

Ginančios vaikus

Vaikų teisės – tai tema, kuri yra aktuali mūsų visuomenėje. Neseniai mus sukrėtė smurto prieš vaikus skandalas, dėl to iškart buvo priimtos ir įstatymo pataisos. Tačiau vaikų saugojimas ir jų gyvenimas apima labai daug dalykų. Vienas dalykas, kuris dažnai reklamuojamas – tai psichologinė pagalba vaikams, kuri gali būti reikalinga įvairiuose sudėtingose jų gyvenimo aplinkybėse. Antras dalykas – savižudybių prevencija, kuri gali prasidėti jau nuo tokių jaunų dienų. Vaikų įvaikinimo ir globos klausimai – itin opūs. Dažniausiai tokios reklamos kreipiasi į suaugusiuosius, skatinant juos arba atsakingai vaikus auginti, arba užsiimti vaikų globa. Taip pat yra įvairūs vaikų diskriminacijos aspektai mūsų visuomenėje, ir socialinės reklamos siekia panaikinti tam tikras stigmas, nediskriminuoti vaikų. Ir, kad ir kaip liūdnai tai atrodytų, tačiau didžiuliai printai ant audinio dažnai skatina ir vaikus nepanirti į priklausomybes, kas veikiausiai gali nutikti dėl jų prastos socialinės padėties ir situacijos šeimoje.

Ginančios moteris

Nors moterų laisvės ir teisės yra labai pagerėjusios, padarytas didžiulis progresas nuo tų laikų, kai moterys buvo tarsi daiktas namuose, tačiau vis dar pasitaiko socialinių reklamų, siekiančių atkreipti dėmesį į tam tikras socialines paradigmas. Pavyzdžiui, padėti kovoti su smurtu prieš moteris, skatinti jas mąstyti be stereotipų ir pan. Deja, kartais tokia spauda ant audinio ar didelių reklamų ne padeda pagerinti padėtį, o ją tarsi pablogina. Taip nutinka tuomet, kai yra projektas, privalantis įgyvendinti įsipareigojimus, tai yra, paskleisti kokią nors socialinę žinutę, neva gerinančią padėtį. Ne visada pavyksta paskleisti žinutę tiksliai ir kartais ji pateikia situaciją taip, tarsi gyventume 19 – ame amžiuje ir moterys vis dar būtų kaip naminiai gyvūnai.

Saugančios gyvūnus

Kalbant apie gyvūnus, tai galime pamatyti kaip vadinamas didelio formato skelbimas, kai jame vaizduojami gyvūnai. Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi, tačiau gyvūnų vaizdavimas dažnai kelia geresnių emocijų. Socialinė reklama paprastai skatina priglausti benamius gyvūnus, atsakingai juos auginti ir veisti arba atsisakyti augalinės kilmės drabužių, kailių. Kitos reklamos, turinčios panašią misiją – saugo gamtą plačiąja prasme ir siūlo laikytis ekologinių normų, užtikrinti gerą ir teisingą gamtos priežiūrą.

 

Parašykite komentarą